Vidinis SEO - kas tai?

Pradėjai rašyti tinklaraštį, kurti straipsnius ar planuoji atidaryti naują el. parduotuvę, tačiau nenori, kad tavo svetainė ,,paskęstų‘ tarp milijonų kitų interneto puslapių? Tuomet tau verta susipažinti su vidiniu SEO – tai padės tavo puslapiui lengviau iškilti paieškos sistemose ir pritraukti tikslinius lankytojus.

Indrė Budreckaitė

5/7/20257 min skaitymo

Vidinis SEO
Vidinis SEO

Kas yra vidinis SEO?

Vidinis SEO (dar vadinamas on-page SEO) – tai svetainės viduje atliekamų optimizavimo veiksmų visuma, siekianti pagerinti puslapio matomumą paieškos sistemose, pavyzdžiui, „Google“. Paprasčiau tariant, tai visi veiksmai, kuriuos svetainės savininkas ar kūrėjas gali atlikti savo puslapyje, kad jis būtų patrauklesnis tiek vartotojams, tiek paieškos sistemų algoritmams.

Kuo skiriasi vidinis SEO nuo išorinio?

Vidinis ir išorinis SEO – tai dvi pagrindinės SEO strategijos dalys, kurios veikia kartu siekiant pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose. Vidinis SEO apima viską, ką galima kontroliuoti svetainės viduje, o išorinis SEO – tai veiksmai, atliekami už svetainės ribų.

Vidinio SEO strategija apima šiuos svarbiausius svetainės elementus:

  • Turinį

  • Raktažodžius

  • Vidines ir išorines nuorodas

  • Paveikslėlius

  • Meta pavadinimą ir meta aprašymą

  • Antraštes

  • Paveikslėlių ALT tekstą

  • Svetainės įkėlimo greitį

Tuo tarpu išorinis SEO koncentruojasi į šiuos elementus:

  • Nuorodas (backlinkus) iš kitų svetainių

  • Svetainės autoriteto stiprinimą

  • Prekės ženklo žinomumo didinimą

Antraščių hierarchija
Antraščių hierarchija

Meta žymos

Meta pavadinimas - tai viena svarbiausių meta žymų SEO požiūriu. Jis rodomas kaip pagrindinė antraštė „Google“ paieškos rezultatuose. Meta pavadinime būtina įtraukti pagrindinį raktažodį, o kiekvienam svetainės puslapiui jis turėtų būti unikalus, aiškiai atspindintis turinio esmę.

Meta aprašymas - tai trumpa puslapio turinio santrauka, kuri pateikiama po antrašte paieškoje. Nors meta aprašymas tiesiogiai nedaro įtakos reitingams, jis yra itin svarbus vartotojo sprendimui – ar paspausti nuorodą. Gerai parašytas aprašymas padeda padidinti paspaudimų rodiklį (CTR).

Vidaus nuorodos

Vidinės nuorodos – tai hipersaitai, kurie veda iš vieno puslapio svetainėje į kitą tos pačios svetainės puslapį svetainės viduje.

Vidinės nuorodos yra svarbios ne tik tam, kad vartotojai lengviau rastų susijusį turinį ar papildomą informaciją naršydami svetainėje, bet ir tam, kad „Google“ robotai galėtų geriau suprasti svetainės struktūrą.

URL struktūra

URL – tai puslapio internetinis adresas. Jis turi būti aiškus, trumpas ir lengvai suprantamas tiek vartotojams, tiek „Google“. Be to, URL turi atspindėti puslapio turinį.

Kuriant URL adresą, geriau vengti simbolių, skaičių ar didžiųjų raidžių, nes vartotojai gali lengvai suklysti ieškodami svetainės, o tai gali apsunkinti svetainės pasiekiamumą.


URL struktūra
URL struktūra

Mobilus pritaikymas

Vis daugiau svetainės lankytojų atkeliauja per mobiliuosius įrenginius. Kadangi „Google“ pirmiausia indeksuoja mobilųjį svetainės variantą, labai svarbu, kad svetainė veiktų sklandžiai ne tik kompiuterio ekrane, bet ir mobiliuosiuose įrenginiuose.

Svetainės greitis

Svetainės greitis – vienas iš svarbiausių vidinio SEO elementų, turintis tiesioginę įtaką tiek „Google“ reitingams, tiek vartotojų patirčiai. Jis parodo, kaip greitai puslapis užsikrauna vartotojo įrenginyje – kompiuteryje ar telefone.

„Google“ įtraukė puslapio greitį į reitingavimo veiksnius, ypač mobilioje paieškoje. Lėtai veikiančios svetainės dažnai „nubaudžiamos“ – jų pozicijos paieškos rezultatuose krenta.

Jei puslapis kraunasi ilgiau nei 3 sekundes, didelė dalis lankytojų tiesiog išeina. Greita svetainė = mažesnis atmetimo rodiklis, ilgesnis naršymo laikas ir didesnė tikimybė, kad vartotojas atliks norimą veiksmą.


Svetainės greitis
Svetainės greitis

Vaizdų optimizavimas

Tinkamai paruošti paveikslėliai ne tik pagerina puslapio greitį, bet ir padeda Google suprasti turinį. Tai gali padidinti svetainės matomumą, net ir per Google Images paiešką.

ALT tekstas – būtinas kiekvienam paveikslėliui. Jis apibūdina, kas vaizduojama paveikslėlyje, todėl padeda paieškos sistemoms jį atpažinti ir susieti su puslapio tema.

Taip pat svarbu suspausti paveikslėlį ir įkelti tinkamo dydžio, kad užimtų kuo mažiau duomenų ir nelėtintų svetainės greičio

Raktinių žodžių strategija

Viena svarbiausių SEO užduočių – tinkamų raktinių žodžių paieška. Tai pirmasis žingsnis kuriant puslapio turinį. Suradus tinkamą raktažodį, jį būtina tikslingai panaudoti: turinyje, antraštėse, meta žymose bei kitose svarbiose puslapio vietose.

Tinkamai parinktas ir strategiškai naudojamas raktažodis padeda pritraukti tikslinę auditoriją – žmones, kurie ieško būtent to, ką siūlote.

Be to, gerai apgalvota raktažodžių strategija leidžia konkuruoti su didesniais rinkos lyderiais net turint mažesnį biudžetą – svarbiausia būti matomiems paieškoje tada, kai to reikia jūsų potencialiam klientui.

Papildomi techniniai aspektai

Vidiniam SEO labai padeda techninis SEO. Tai SEO dalis, kuri rūpinasi ne turiniu ar raktažodžiais, o tuo, kaip veikia svetainė iš techninės pusės – kaip ją mato „Google“ robotai ir ar ji išvis gali būti indeksuojama. Todėl pateiksiu kelis pagrindinius techninio SEO elementus į kuriuos reikia atkreipti dėmesį, norint susitvarkyti svetainės SEO.

SSL (Secure Sockets Layer)

Tai saugumo technologija, kuri šifruoja duomenis tarp vartotojo naršyklės ir svetainės serverio. Kai svetainė turi SSL, jos adresas prasideda https://. HTTPS rodo, kad svetainė rūpinasi lankytojų saugumu. Nuo 2014 m. Google oficialiai paskelbė, kad HTTPS yra SEO signalas. Naršyklės (pvz., Chrome) žymi HTTP svetaines kaip „Nesaugios“ – tai gali atbaidyti lankytojus.

Sitemap (XML žemėlapis)

Tai specialus failas (dažniausiai sitemap.xml), jame nurodomi visi svetainės puslapiai (URL’ai). Sitemap reikalingas, kad paieškos sistemos galėtų greičiau rasti svetainės puslapius, suprasti, kurie puslapiai yra svarbiausi, žinoti, kada jie atnaujinti.

Robots.txt

Tai tekstinis failas, esantis svetainės šaknyje (root). Jis nurodo paieškos sistemų robotams, kurie puslapiai ar katalogai turėtų būti: leidžiami skaityti (Allow) ar uždrausti skaityti (Disallow).

Kanoniškos nuorodos

Tai HTML žyma, ja nurodoma pirminė (autoritetinga) puslapio versija, tuo atveju kai yra kelios to paties turinio versijos.Taigi su kanonine nuoroda galima apsaugoti nuo turinio dublikato, taip padėdami Google lengvai atskiria kuris puslapis yra originalas.

404 klaida

Tai puslapio klaida, rodanti, kad serveris neranda užklausiamo URL. Tokią klaidą gali parodyti jei puslapis ištrintas arba pervadintas, blogai suvestas URL, ar kitos priežastys. Kad 404 klaida nekenktų vartotojo patirčiai ir nebūtų prarastas svetainės reitingas, 404 puslapį patariama daryti tęsiant svetainės stilių, kad vartotojas suprastų, jog yra vis dar toje pačioje svetainėje ir lengvai grįžtų atgal į pradinį puslapį.

Nuo ko pradėti vidinio SEO optimizaciją?



Vidinis SEO
Vidinis SEO

Štai pagrindiniai žingsniai, nuo kurių verta pradėti:

Atlikti SEO auditą ir identifikuoti pagrindines problemas

Išanalizuoti raktinius žodžius ir sukurti strategiją.

Optimizuoti puslapio turinį, naudojant raktinius žodžius, antraštes ir meta aprašymus.

Optimizuoti URL struktūrą, kad ji būtų aiški ir draugiška SEO.

Tobulinti vidines nuorodas ir tinkamai struktūruoti puslapį.

Optimizuoti svetainės greitį, mobilumą ir saugumą.

Implementuoti struktūrizuotus duomenis.

Reguliariai atnaujinti turinį ir patikrinti svetainės klaidas.

Susikurkite optimizuotą SEO svetainę nuo pat pradžių

Vidinis SEO - tai kompleksinis procesas, kurio tikslas – pagerinti svetainės matomumą paieškos sistemose, kad ji pasiektų aukštesnes pozicijas ir pritrauktų daugiau organinio (nemokamo) srauto.

SEO nėra vienkartinis procesas – tai ilgalaikė investicija į svetainės augimą ir matomumą. Nuosekliai dirbdami su šiais aspektais, galite pasiekti geresnius rezultatus paieškos sistemose ir užtikrinti puikią naudotojo patirtį.

Su šiek tiek mūsų pagalbos galite sužinoti, kaip sukurti optimizuotą svetainę ir pateikti turinį, kuris pritrauktų tiek „Google“, tiek jūsų svetainės lankytojus.




D.U.K. (Dažniausiai užduodami klausimai)

Kas yra vidinis SEO?

Vidinis SEO (arba on-site SEO) – tai tinklalapių optimizavimo praktika, kurios tikslas yra pagerinti paieškos matomumą ir srautą. Tai apima tokių puslapio elementų, kaip pavadinimo žymos, antraštės, turinys ir vidinės nuorodos, suderinimą su konkrečiais raktiniais žodžiais, siekiant pasiekti aukštesnes pozicijas paieškos sistemose.

Ar svarbu vidinis SEO?

Taip, vidinis SEO yra labai svarbus bet kuriai svetainei, norinčiai pagerinti savo matomumą internete ir pritraukti daugiau srauto. Optimizuodami atskirus puslapius galite padidinti savo galimybes užimti aukštesnes pozicijas paieškos rezultatuose ir pritraukti daugiau potencialių klientų.

Ar galima pačiam atlikti SEO?

Taip, kai kurias SEO užduotis galima atlikti ir pačiam! Tačiau techniniai aspektai, tokie kaip svetainės greičio optimizavimas, struktūrizuoti duomenys arba sudėtingos atgalinių nuorodų strategijos, gali būti sudėtingi neturint patirties. Bendradarbiaujant su SEO profesionalais galima sutaupyti daug laiko ir pasiekti geresnių rezultatų.

Ar man reikia SEO kiekviename puslapyje?

Taip, jei jūsų svetainėje yra keli puslapiai (pavyzdžiui, kiekvienam siūlomam produktui ar paslaugai), svarbu optimizuoti kiekvieną puslapį. Tai padės kiekvienam puslapiui pasiekti geresnį matomumą ir užimti aukštesnes pozicijas paieškos sistemose.

Abi strategijos yra būtinos, kad svetainė veiktų efektyviai. Tačiau, jei nebus tvirto pagrindo – t. y. nesukurtas vidinis SEO – bus sudėtinga efektyviai plėtoti išorinį SEO. Todėl kuo toks svarbus yra vidinis SEO?

Kodėl vidinis SEO yra ypač svarbus svetainėms?

Galima išskirti tris pagrindinius aspektus, kurie parodo, kodėl SEO yra svarbus kuriant internetinę svetainę:

1. Vartotojo patirtis

Gerai sutvarkyta vidinė struktūra – aiški navigacija, greitai įkeliami puslapiai, pritaikymas mobiliesiems įrenginiams – padeda lankytojams lengviau rasti reikiamą informaciją, ilgiau likti svetainėje ir atlikti norimus veiksmus, pavyzdžiui, įsigyti prekę ar pateikti užklausą.

2. Paieškos sistemų supratimas

Vidinis SEO, pasitelkiant tinkamai struktūruotas antraštes, meta žymas, raktažodžius ir logiškai išdėstytą turinį, padeda paieškos sistemų robotams suprasti, apie ką yra puslapis. Jei svetainės struktūra neaiški – algoritmai negalės jos tinkamai įvertinti, o tai turės įtakos matomumui paieškos rezultatuose.

3. Įtaka rezultatams

Vidinį SEO visiškai kontroliuoja svetainės kūrėjas ar savininkas. Tai reiškia, kad svetainę galima nuolat tobulinti, testuoti, pritaikyti naujiems algoritmų pokyčiams. Tai – ilgalaikė investicija. Svetainės, kurios nuosekliai investuoja į vidinį SEO, įgyja aiškų konkurencinį pranašumą prieš tas, kurios to nedaro.

Kokius vidinio SEO elementus galima optimizuoti Google paieškos sistemai?

Norint pritraukti didesnį srautą į svetainę, svarbu pasirūpinti pagrindiniais vidinio SEO elementais. Štai keli patarimai, kurie padės pagerinti matomumą paieškos rezultatuose:

Turinys

Turinys turi būti unikalus, vertingas ir atsakyti į lankytojų klausimus. Jis turėtų būti optimizuotas pagal svarbiausius raktažodžius, tačiau natūraliai įsilieti į tekstą.

Svarbu naudoti aiškią struktūrą: antraštes, pastraipas, sąrašus – visa tai padeda tiek vartotojams, tiek paieškos sistemoms lengviau suprasti informaciją. Be to, turinį verta reguliariai atnaujinti – „Google“ vertina šviežią, nuolat prižiūrimą informaciją.

Antraščių hierarchija

Kiekvienas puslapis turėtų turėti logišką antraščių struktūrą. Auksinė taisyklė – puslapyje turėtų būti tik viena H1 antraštė (dažniausiai tai puslapio pavadinimas). Toliau naudojamos H2, H3, H4 ir pan., kurios padeda suskirstyti turinį ir sukurti aiškią hierarchiją tiek skaitytojui, tiek paieškos sistemai.

Vidinis ir išorinis SEO
Vidinis ir išorinis SEO